Logo nedir? Lafız demeı olarak hamur alınlığı dilimizde amblem olan, bir anlayışin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak anlayışletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı anlayışi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda lügat demeının dışında, birkötü logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan zat veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı epey önemlidir. Diğer taraftan logo dizayn çkırmızıışmasını yapacak zat veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çkırmızıışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, anlayışletmenizin ve bundan ahir çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkırmızıışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değanlayıştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş alanı ile faaliyette bulunan şirketler yürekin daha çok tercih edilebilir. Bir numara bir sektörde hareket gösteren anlayışletmelerin ekseriya logoları kolü oyun paha. Fakat yekten zait kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda göstermek imkansızdır.
Logo ne anlayışe yarar?
İşletmeler yürekin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan elhak marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple anlayışletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza salim adımlarla devam edebilmek hesabına “logo dizayn” çkırmızıışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir görünümte tanılamanmasını sağlayıcı anlayışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, basitçe anlaşılır, kanalırlanması basitçe, mümkün başüstüneğunca az adetda renkten oluşorospuıdır. Her çbedel baskı ve parça tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok heybetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya heybetli beis verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine onat olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin canipınöbet ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün dahi akılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da firma yürekin logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı deme bakımında bu vukuf çok önemlidir.